maanantai 16. huhtikuuta 2012

lähempänä diagnoosia

Lääkäritäti soitti perjantaina ja kertoi verikokeiden olleen ihan puhtaita. Hän toivoi minun tulevan vastaanotolle, jotta voimme puhua jatkosta. Hän on paikalla vain maanantaisin. Tuntui kuin hän olisi loukkaantunut kun sanoin etten halua odottaa ensi viikon maanantaihin.


Lauantaina oli kaikenlaista jännittämisen aihetta, joista ei sen enempää. Olin niin väskä, etten jaksanut ajaa Turkuun kisoja katsomaan, mikä oli ihan hyvä juttu, koska ne liput oli kuulemma myyty loppuun. Sekös olis harmittanut että parin tunnin ajelun jälkeen ei oliskaan päässyt katsomoon asti.

Ajoin suoraan Tampereelle. Mieluummin yöksi Manseen ja aamulla 15min ajo koulutukseen, kuin kahden tunnin ajo aikaisin aamulla. Aamut ei ole niitä mun parhaita hetkiä ;)

Tampereella oli FAF Foundation Flexi-koulutus.


Siinä se on. Mun nimi kouluttajana :) Taas yksi tavoite saavutettu.
Pikkusen kylmi jo etukäteen tuo päivän pituus, eikä yhtään helpottanut yöllä noussut kuume ja tukkeutuneet hengitystiet. Jeps. Pää jumissa, vuotava nenä ja kähisevä ääni 10h koulutusaamuna ei lupaillut hyvää. Olosuhteisiin nähden selvisin hienosti, ja kerrankin olin saavutukseeni tyytyväinen. Kerrankin ymmärsin, etten olisi tässä tilassa pystynyt parempaan.


Tänä aamuna olo oli edelleen/taas/vieläkin/jälleen kurja.

Sain ajan Terveystaloon ja odotushuoneessa hykertelin tyytyväisenä kun lääkärin ovessa luki "Lääketieteen tohtori, sisätautien erikoislääkäri, yleislääketieteen erikoislääkäri, työterveyteen erikoistuva lääkäri." Ainkin olisin pätevissä käsissä.

Tälle rauhalliselle ja selkeästi puhuvalle tohtorille (harvinaisuus täällä meillä!) selitin lyhykäisesti ongelman: pitkäaikainen lämpöily, väsymys, puhtaat verikokeet jne. Tohtori katsoi koneelta tietoni, tuhahti turhautuneena ja totesi "no nää nyt on vaan näitä ihan perus testejä. Meet labraan, otetaan CRP ja mykoplasma ja tuut takas mun oven taakse." Sain pitkän antibioottikuurin ja kehotuksen varata pidempi aika jos kuumeilu ei kuurilla mene ohi. "Varaat mulle 30min ajan jos ei mene ohi. Minä olen sisätautien erikoislääkäri ja nää on mun heiniä. Jos tää ei auta, tehdään pitkittyneen kuumeilun laajemmat testit."

Vau! Vihdoin mut otettiin tosissaan. Tää tohtori oli niin varma ja vakuuttava että mulle tuli tosi turvallinen olo.

Eka lekuri oli siis ottanut mm. virtsatietulehduskokeet vaikka siihen ei ollut mitään oireita. Mykoplasmaa hän ei testannut, koska multa puuttui pitkittyneet hengitystieoireet, vaikka kaikki muut mahdolliset oireet löytyy. Vaikka niitä pyysin, ei ollut kuulemma aihetta koska lähipiirissänikään ei ole ollut mykoplasmaa.
Tämän päiväisen lääkärin mukaan on ollut mykoplasmaepidemiaa ja se olis munkin tapauksessa se todennäköisin oireiden aiheuttaja.

Onni että osui kohdalle asiasta tietävä/välittävä lääkäri. Mä niin toivon että tää nyt on sitä ja olo alkaa tällä antibiootilla parantua. Nyt vaan sit myös maitohappobakteerit kehiin.

Ostin uuden kirjan. Ihan vaan muistutukseksi kun on taas tullut haalittua niin paljon kaikkea hommaa eikä stressi ainakaan paranna oloa.


Ei kommentteja: