keskiviikko 31. lokakuuta 2012

Uusi tavoite ja päämäärä?

Mulla on ollut jo monta vuotta treenivihkoni kannessa pari motivaatiokuvaa, joista saan voimaa ja innostusta treeniin. Kalenterin takakannen sisäpuolelta saman naisen kuva on vilahdellut nolosti palavereissa. Kuvia katsoessani tiedän, mitä haluan. Ne kuvat eivät ole vain fyysinen määränpää, vaan ne edustavat mulle mielentilaa ja elämänlaatua.


Motivaatiokuvani henkilö on sporttinen, energinen ja aurinkoinen. Hän ottaa huomioon kaikki kokoon ja näköön katsomatta, ja kylvää ympärilleen iloa ja hyvää oloa. Hän on tasapainossa fyysisesti ja psyykkisesti.

Kuvan henkilö ei välttämättä ole ollenkaan mielikuvani mukainen, mutta se ei haittaa, koska mielikuva, joka kuviin liittyy, auttaa minua jaksamaan arjen harmaudessa. Se on jotain mitä kohti olen menossa. Jotain, joka saa hymyilemään tuulessa ja tuiskussa.

Nyt olen tilanteessa, jossa motivaatiokuvat on vanhentuneet.
Myönnettävä se on - olen saavuttanut tavoitteeni. Vaikka motivaatiokuvani nainen on aina ollut mielestäni täydellinen, se ei tarkoita, että olisin tyytyväinen itseeni. En todellakaan ollut tyytyväinen syksyn kisakuntooni, mutta lihaksistoltani olen saavuttanut haluamani. Sen takia olen tyhjän päällä. Siksi en saa otetta treenistä. En tiedä mitä kohti mennä, olen siis hukassa!

Nyt on kaksi vaihtoehtoa: A) Löytää uusi motivaatiokuva tai B) ...en keksi mitään muuta vaihtoehtoa.

Mistä se sitten löytyy? no netistä tai lehdistä joo, mutta - Mitä minä haluan?

Haluanko isommat lihakset? Vai kiinteän, seksikkään, kurvikkaan ja/vai sporttisen kropan?
Jälkimmäistä haluaisin kuvata yksinkertaisesti sanalla fitness, mutta kun se meillä Suomessa niin automaattisesti liitetään fitnesskilpailijoiden fysiikkaan, enkä nyt tarkoita sitä.

Tässä tapauksessa fitness-sanaa kuvaisi ehkä parhaiten viimeaikoina otsikoissa ollut "fitness guru" Jennifer Nicole Lee


Kuva on JNL:n facesivulta. He'hei, olisko siinä mulle (JML) uusi roolimalli? ;)

Kike Elomaa on aina ollut yks mun suokkareista. Hän oli aikanaan kehonrakennuksen maailmanmestari ja lajissaan ammattilainen. Aika kauas ollaan tultu vuodesta '81, niin minä kuin kehonrakennuskin. Kuvat Kiken fanisivulta.



Tässä Bodylehden fb-sivulta lainatussa kuvassa on Arnold Amateur-kisassa hienosti neljänneksi sijoittunut Tarja Vähäkuopus. Hän on mielestäni todella kaunis ja sopusuhtainen nainen, mutta totta puhuakseni, mun makuun bf-kilpailijat alkaa olla liian lihaksikkaita. Tiedäthän, sillä samalla tavalla kuin Ferrari on hieno auto, mutta oma pikku Micra on mun käyttöön parempi.


Kilpalulajeja jos mietitään, joku bf-pönöttämisen ja bikinikeikuroinnin välimaastosta olisi mun mieleen, kuitenkin niin, että kilpailuun kuuluisi myös vapaaohjelma, jota ei arvotettaisi pelkkien temppujen perusteella. Onko se liikaa vaadittu? ;)

IFBB Fitness Pro Oksana Grishinan vapaaohjelmat on paljon muutakin kuin temppuja toisen perään, eikä fysiikan kuvailuun meinaa löytyä edes sanoja.


Silti... ajattelenpa omalle kohdalle... Oksana on u-p-e-a, mutta haluaisinko itse olla saman näköinen? En ehkä. Ei edes ehkä, vaan en. Tiedän, olen väärässä lajissa :)

Jamie Eason on melko lähellä omaa ihannettani


Mutta missäs kisassa tällä rungolla menestyy?
Ehkä lajiksi on valittava fitnessin sijaan joku muu, kuten tankotanssi, jossa myös saa tehdä koreografian musiikkiin, opetella uusia temppuja, haastaa itseään ja halutessaan voi kilpailla. Tai ehkä menen tanssitunneille. Lajin on haastettava koko kehoa, siinä on oltava taitojen opettelua ja sarja, ohjelma tai rutiini jota kehitellä. Kilpailun tai näytöksen tarvitsen, jotta on päämäärä ja päivämäärä mitä kohti mennä.


3 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Hmmm,vauva-aika!

Anonyymi kirjoitti...

Mua kiinnostaa ihan älyttömästi ne sun vanhentuneet tavoitekuvat. Näytänäytänäytä!

Unknown kirjoitti...

Haha, en näytä! Liian henkilökohtaista ;)