lauantai 16. toukokuuta 2009

FAF GT käytännön koe

..oli tänään! Parit saatiin tietää eilen ja tänään saatiin pari tuntia treenailla ja preppailla kouluttajan kanssa ennen varsinaista koitosta. Kamalaa kun aamulla kaikki tieto tuntui kadonneen päästä. Ei tietoakaan mistään lihaksista saati niiden toiminnasta.

Oman parin kanssa harjoteltiin rasva% mittauksia, liikkeiden ohjauksia ja oikeita suoritustekniikoita. Koitettiin jopa opiskella vaikuttavia lihaksia ja niiden nimiä. Ensin oli testausosio, joka meni ihan näppärästi, mun mielestä. Kauheen hermostunut olin ja sähelsin vähän, mut olosuhteisiin nähden siis ihan hyvin. Rasva% mittauksen jälkeen mun oli ohjattava vatsalihasten toimintakykytesti, ja mun parin piti ohjata sit and reach - liikkuvuustesti.

Tunnin odottelun jälkeen oli vuorossa kuntosali- ja venytysliikkeen ohjaus. Pari ohjasi mulle ensin askelkyykyn ja iliopsiksen venytyksen, mulle napsahti ylätaljanveto eteen, sekä leveän selkälihaksen passiivinen venytys. Voimaliikkeen ohjauksesta unohdin ydinkohtien kertauksen, liikkuvuus meni ok, mutta lisäkysymykseen "mikä on heijasterefleksi?" en osannut sanoa mitään. Kurjaa! Nyt sitten vaan jännitetään kuinka tiukka kouluttaja on.

Huomenna on vielä teoriakoe, jota en osaa jännittää niin paljon kuin tuota käytännön koetta, vaikka varmasti on ihan yhtä vaikea, ellei vaikeampikin. Matskuista en edelleenkään löydä heijasterefleksiä.. Nyt otan kulhollisen jätskiä ( huippuhyvää uuniomenapätskiä! ) vähän suklaata, ja uppoudun vielä noihin matskuihin.

Ei kommentteja: